EL MOLL, promou el patrimoni nàutic i la navegació clàssica

EL MOLL és un projecte que impulsem conjuntament amb Classicmar per promoure diverses accions relacionades amb la navegació clàssica i tradicional i la defensa del patrimoni nàutic i marítim. A l'entorn del MOLL estem establint una xarxa de col·laboracions entre persones, empreses, entitats que conviuen al Port d’Arenys i la costa del Maresme i que tenen en comú les habilitats, l’experiència professional i l’estima pel mar

EL MOLL arrenca a mitjan de 2013 amb la voluntat d'aconseguir que el Port d’Arenys sigui un punt de referència mediterrànea dels vaixells i la navegació clàssica. Des d’aleshores s’han anat sumant més idees, que abasten des de la promoció de noves activitats econòmiques i oficis a nous projectes culturals -des de la llengua, la història, les tradicions marineres i artesanals- relacionats amb l’àmbit nàutic i marítim. Enguany aquests projectes ja han començat a avançar. En tots els casos són projectes i activitats que es vol que siguin sostenibles i autònoms en el seu finançament i també en la seva explotació futura.

D’acord a aquests plantejaments EL MOLL estableix diversos acords de col·laboració per poder anar posant en marxa les idees proposades i incorporar els vaixells que han de formar part del nucli del projecte. L’Aula de mar és una de les activitats que s’ ha iniciat amb joves aprenents -alumnes de l’Institut Els Tres Turons- i voluntaris experimentats en temes nàutics. Conjuntament treballen per la recuperació del pesquer Margaret Allison. Un projecte que avança mercès a la cessió d’espais i les facilitats que han donat les drassanes ARESA. La col·laboració d’empreses i professionals del Port d’Arenys es absoluta i en aquesta mateix línia Varador 2000 ha facilitat el procés d’acabar la revisió de l’embarcació de salvament salvamar de Salvacat.

Amb la Confraria i el CNAM es treballa per facilitar espais d’amarra dels vaixells clàssics. Alguns dels vaixells singulars que han de formar part de la flota d’EL MOLL ja són plenament operatius, com és el cas del Raptus, i d’altres, com Margaret Allison i el llaüt Marineda, necessitaran treballs de restauració abans de tornar navegar.